• Теги
    • избранные теги
    • Компании190
      • Показать ещё
      Страны / Регионы154
      • Показать ещё
      Разное67
      • Показать ещё
      Международные организации27
      • Показать ещё
      Показатели2
      Формат4
      Люди41
      • Показать ещё
      Издания12
      • Показать ещё
      Сферы1
Fairfax Media
Выбор редакции
18 мая, 15:03

Fairfax Media получила еще одно предложение о приобретении

Австралийская издательская фирма Fairfax Media заявила о том, что получила предложение о приобретении от еще одной американской инвестиционной компании. Так, сообщается, что Hellman & Friedman предложила за каждую акцию Fairfax Media от 1,225-1,25 австралийского доллара или же примерно 2,87 млрд австралийских долларов ($2,13 млрд). Напомним, что ранее TPG Capital Management увеличила сумму предложения по приобретению Fairfax Media до 2,76 млрд австралийских долларов или же 1,20 австралийского доллара за одну акцию.

Выбор редакции
18 мая, 14:38

Investors bid $2 billion for Sydney Morning Herald publisher

Two big U.S. investors are locked in a $2 billion tussle for control of Australia's troubled Fairfax Media.

Выбор редакции
18 мая, 11:01

Fairfax Media получила еще одно предложение о приобретении

Австралийская издательская фирма Fairfax Media заявила о том, что получила предложение о приобретении от еще одной американской инвестиционной компании. Так, сообщается, что Hellman & Friedman предложила за каждую акцию Fairfax Media от 1,225-1,25 австралийского доллара или же примерно 2,87 млрд австралийских долларов ($2,13 млрд). Напомним, что ранее TPG Capital Management увеличила сумму предложения по приобретению Fairfax Media до 2,76 млрд австралийских долларов или же 1,20 австралийского доллара за одну акцию.

Выбор редакции
Выбор редакции
15 мая, 11:18

TPG Capital увеличила сумму предложения по приобретению Faifax Media

Американская инвестиционная компания TPG Capital Management увеличила сумму предложения по приобретению австралийской издательской фирмы Fairfax Media. Так, новая сумма предложения составила 2,76 млрд австралийских долларов ($2,04 млрд) или же 1,20 австралийского доллара за одну акцию, что на 12% выше последней цены закрытия бумаг в пятницу, 12 мая. Напомним, что предыдущая сумма предложения составляла 0,95 австралийского доллара за одну бумагу Fairfax Media. При этом сообщается, что в случае заключения сделки, она будет подлежать одобрению акционеров и соответствующих регулятивных органов.

Выбор редакции
15 мая, 09:14

TPG Capital увеличила сумму предложения по приобретению Faifax Media

Американская инвестиционная компания TPG Capital Management увеличила сумму предложения по приобретению австралийской издательской фирмы Fairfax Media. Так, новая сумма предложения составила 2,76 млрд австралийских долларов ($2,04 млрд) или же 1,20 австралийского доллара за одну акцию, что на 12% выше последней цены закрытия бумаг в пятницу, 12 мая. Напомним, что предыдущая сумма предложения составляла 0,95 австралийского доллара за одну бумагу Fairfax Media. При этом сообщается, что в случае заключения сделки, она будет подлежать одобрению акционеров и соответствующих регулятивных органов.

Выбор редакции
13 мая, 15:16

Cricket Australia reportedly threatens players over pay dispute

An explosive email was reportedly sent by Cricket Australia to its cricketersPlayers could be without contracts and pay beyond the 30 June deadlineCricket Australia (CA) chief executive James Sutherland reportedly threatened that players won’t be paid beyond June 30 unless they accept the governing body’s proposed overhaul of player remuneration. According to Fairfax Media, Sutherland on Friday sent an explosive email to Australian Cricketers’ Association (ACA) chief Alistair Nicholson. CA then forwarded it to players around Australia.The email casts doubt on what team Australia could field after June 30, with a two-Test series scheduled in August in Bangladesh, ahead of this summer’s home Ashes showdown. Australian’s women crickets have also been told that if a new Memorandum of Understanding (MOU) is not agreed upon before the England and Wales World Cup in June then they will be “paid in advance”, with their employment ending after the tournament. Continue reading...

Выбор редакции
08 мая, 13:59

Private equity bids $2.5bn for Sydney Morning Herald owner

A consortium wants to buy parts of Fairfax Media including its newspapers and property website.

Выбор редакции
08 мая, 11:48

Fairfax Media/TPG: property pawn

TPG’s bid is simply too low

Выбор редакции
08 мая, 07:15

Private equity bid for Australian media assets stirs criticism

TPG leads A$2.2bn consortium approach for Fairfax assets

Выбор редакции
08 мая, 07:15

Private equity bid for Australian media assets stirs criticism

TPG leads A$2.2bn consortium approach for Fairfax assets

Выбор редакции
Выбор редакции
Выбор редакции
04 мая, 09:44

Dozens of Fairfax journalists down pens in protest over job cuts

SYDNEY (Reuters) - More than 100 journalists at Australia's oldest publisher, Fairfax Media, protested outside the company's offices on Thursday at the start of a rare week-long strike in opposition to a decision to axe a quarter of its editorial staff.

Выбор редакции
03 мая, 11:54

Australia journalists to strike for a week

The walkout follows a decision by their employer, Fairfax Media, to cut one quarter of newsroom staff.

Выбор редакции
03 мая, 09:37

Journalists at 2 of Australia’s Biggest Papers Strike Over Job Cuts

The walkout at The Sydney Morning Herald and The Age in Melbourne comes after Fairfax Media announced that it would eliminate 125 positions.

Выбор редакции
15 апреля, 04:13

Journalism faces a crisis worldwide – we might be entering a new dark age | Margaret Simons

Almost anyone can use the worldwide web to be a media outlet, so how will we differentiate between truth, myth and lies? Australia’s two largest legacy media organisations recently announced big cuts to their journalistic staff. Many editorial positions, perhaps up to 120, will disappear at Fairfax Media, publisher of The Age and The Sydney Morning Herald, and News Corporation announced the sacking of most of its photographers and editorial production staff. Continue reading...

10 апреля, 19:12

Oil Giants Caught Bribing Nigerian Money Launderer In Major Scandal

function onPlayerReadyVidible(e){'undefined'!=typeof HPTrack&&HPTrack.Vid.Vidible_track(e)}!function(e,i){if(e.vdb_Player){if('object'==typeof commercial_video){var a='',o='m.fwsitesection='+commercial_video.site_and_category;if(a+=o,commercial_video['package']){var c='&m.fwkeyvalues=sponsorship%3D'+commercial_video['package'];a+=c}e.setAttribute('vdb_params',a)}i(e.vdb_Player)}else{var t=arguments.callee;setTimeout(function(){t(e,i)},0)}}(document.getElementById('vidible_1'),onPlayerReadyVidible); Royal Dutch Shell and Italian oil major Eni bribed a known money launderer in Nigeria to secure a $1.1 billion joint exploration deal off the country’s coast in 2011, newly published documents reveal.  Emails released by the watchdog groups Global Witness and Finance Uncovered show that top executives at Shell and Eni knew the money they paid for oil block OPL 245 would go to former Nigerian oil minister Dan Etete. Etete, a convicted money launderer, then likely dispersed the payments to other government officials, including former Nigerian President Goodluck Jonathan.  “This is one of the worst corruption scandals the oil industry has ever seen,” said Simon Taylor, co-founder of Global Witness, in a statement. “Today’s new evidence shows senior executives at the world’s fifth-biggest company knowingly entered into a corrupt deal that deprived the Nigerian people of $1.1 billion.” “To put that in context, the payment for this deal is worth more than Nigeria’s entire health budget for 2016,” Taylor added. The emails, seen by The Huffington Post, show Shell representatives negotiating a price with Etete for the offshore oil field.   “Etete can smell the money,” Guy Colegate, a former MI6 agent who helped negotiate the deal, wrote in an email dated March 9, 2010. “If, at 70 years old, he does turn his nose up at 1.2 bill he is completely certifiable and we should then probably just hold out until nature takes its course with him.” Shell’s then-CEO, Peter Voser, received that email after it was forwarded to him, the documents show.  Shell and Eni denied any wrongdoing. To put that in context, the payment for this deal is worth more than Nigeria’s entire health budget for 2016. Simon Taylor, Global Witnes “Neither Eni nor Shell paid any monies other than as contemplated and recorded by the Block Resolution Agreement and did not pay to [Etete’s Malabu Oil & Gas Ltd.], to Chief Dan Etete or to any public officer,” an Eni spokesman said in a statement to Reuters.  In a separate statement, Shell said, “it is Shell’s position that none of those payments were made with its knowledge, authorization or on its behalf.” The two watchdog groups’ investigation coincided with similar findings that BuzzFeed News and the Italian newspaper Il Sole 24 Ore released on Sunday. Those reports said the amount of money involved in the bribery scheme was slightly higher, at $1.3 billion.  The findings come one month after U.S. President Donald Trump moved to repeal rules forcing oil companies to disclose payments to foreign governments to secure oil or mining deals.  The repeal of the so-called Cardin-Lugar rule ― created under the Dodd-Frank Act as part of the sweeping financial reforms enacted to prevent another Great Recession ― was the first bill Trump signed into law. Oil companies and interest groups claimed the regulation made U.S. oil majors, such as Exxon Mobil Corp., less competitive with foreign rivals.  Corruption is well-documented in the global oil industry. Last year, HuffPost and Australia’s Fairfax Media published a monthslong investigation into Unaoil, a secretive Monaco-based firm registered in the British Virgin Islands.  The company and its subcontractors paid out boatloads of money to foreign officials to win contracts, according to tens of thousands of internal documents leaked to HuffPost and Fairfax. The investigation dubbed Unaoil “the company that bribed the world.” It’s now clear, however, that Unaoil wasn’t the only one.   type=type=RelatedArticlesblockTitle=Related Content + articlesList=56fbd2f0e4b0daf53aee0cff,56fca3bbe4b0a06d5804cbae,5813d11ae4b064e1b4b2a940,587e93cee4b0c147f0bbb38e,57fcf869e4b0e655eab7997c -- This feed and its contents are the property of The Huffington Post, and use is subject to our terms. It may be used for personal consumption, but may not be distributed on a website.

10 февраля, 09:31

Ross Cameron defends claim New South Wales Liberal party is 'basically a gay club'

New South Wales Liberal party distances itself from homophobic comments made at anti-Islamic event in SydneyThe New South Wales Liberal party has distanced itself from homophobic comments made by the former MP and Sky News commentator Ross Cameron, who described the party as “basically a gay club” at an anti-Islamic event in Sydney on Thursday night, according to a Fairfax Media report. “I don’t mind that they are gay, I just wish, like Hadrian, they would build a wall,” Cameron told a meeting of the far-right Q Society, Fairfax reported. Continue reading...